När vi säljer IT-lösningar till våra kunder är detta inledningen till en långvarig relation. Vi eftersträvar ett aktivt samarbete mellan kund och leverantör där dina synpunkter tas tillvara, prioriteras och vävs in i den fortsatta utvecklingen av systemet. Support- och utvecklingsavtalet ger dig som som kund tillgång till support och uppdateringar av systemet. Du har rätt att kostnadsfritt ringa oss när du behöver hjälp med systemen. Vi hjälper dig med systemens funktioner och handhavande. Vi ger även råd i begränsad omfattning i verksamhetsfrågor som är relaterade till användning av systemen. För mer omfattande hjälp hänvisar vi till våra Kurser, Telefonutbildningar eller Konsult på plats. NEDLADDNINGAR ( se även meny till höger) Du kan alltid ladda ner nya Versioner, Nyhetsbrev och Lathundar/Handböcker här (kräver inloggning) DIREKTNUMMER (System)
ÖPPETTIDER måndag-fredag, helgfria dagar, enligt följande: mån: 09:30-12:00, 13:00-15:00 tis-tor: 09:00-12:00, 13:00-15:00 fre: 09:00-12:00, Stängt
Tryck här för Fjärrhjälp (Obs. Du måste först kontaktat supporten) E-post till supporten kan skickas när som helst och vi har målsättningen att svara samma dag eller dagen efter.
BEGRÄNSNINGAR I ÖPPETTIDER LÄTTHELGDAG, KLÄMDAG ELLER INTERNA MÖTEN:
Här lägger vi ut information om driftläget på våra system. Observera att vi inte kan se eller uttala oss om system som går via Svenska kyrkans GIP - vi ber er i första hand ringa kanslistöd för driftfrågor. Webbsystem med central server
- 20-12-27 Mailaviseringar går inte att skicka från Medarbetaren - 21-01-04 Mailaviseringar går återigen att skicka. De mail som skickades under perioden 27-31/12 2020 verkar dock inte ha gått fram. Så dessa mail kan behöva skickas igen. Under E-post historik finner ni om mailet har skickats.
-
Klient/server system
Rapportera fel Vill du själv bidra med inrapportering av programkörningsfel eller driftstopp är du välkommen att göra det här: Rapportera fel Skriv gärna i vilket system och vilken meny felet uppträder - bifoga gärna en skärmdump (PrintScreen) på eventuella felmeddelanden.
Vi hjälper er med enklare frågor av teknisk karaktär, frågor kring installationsanvisningar och vi ger även support till er lokala IT-leverantör. Vi samverkar fullt ut med Svenska kyrkans GIP. Det mesta av den tekniska supporten i form av rådgivning görs kostnadsfritt och ingår i vårt förmånliga supportavtal. Undantag från fri support är rent utförande av arbetsuppgifter eller omfattande felsökning/felavhjälpning i kunds teknisk miljö såsom: - Hela installationer och uppsättning av systemparametrar - Upprättande av fel i register eller databas som beror på fel handhavande - Återskapande av data från backuper, hjälp med att ta säkerhetskopior, dumpning av databas m.m. Vi kan lösa det mesta men det sker mot timdebitering enligt en fastställd taxa eller mot ett fast pris. Beställ teknisk support här. Skriv i ämnesraden vad frågan gäller och vilken kund som avses samt kontaktuppgifter.
Köpa system? Intresserad av system för Kyrkomarknaden eller Diarieföringssystem, ring 08-505 219 51 - så hjälper vi Dig med demo, offert eller mer material. Du kan också kontakta oss via kontaktformulär.
Vill du jobba i ett målinriktat bolag? Vi söker ständigt duktiga medarbetare som vill arbeta med systemutveckling/programmering eller som konsulter. Vitec Samfundssystem ingår i Vitec Software Group som är ett börsnoterat bolag med en stor produktportfölj av vertikala programvaror (nischade och specialiserade program för verksamheten). Läs mer här.
Synpunkter? Har du synpunkter på företaget, dess produkter eller hur vi fungerar? Kontakta mig direkt, VD Henrik Nordlindh
LabOra laborasupport.se@vitecsoftware.com 08-505 219 10
FAS support@ljsystem.se 046-14 84 00
Stockholm Prästgårdsgränd 2 125 44 Älvsjö
08-505 219 00
Lund Klostergatan 14L 222 22 Lund
046-14 84 00
Tryck här för Fjärrhjälp
(Obs. Du måste först kontaktat supporten)
Ladda ner material
Kontakta oss på mail eller 08- 505 219 00