Här lägger vi ut information om driftläget på våra system. Observera att vi inte kan se eller uttala oss om system som går via Svenska kyrkans GIP - vi ber er i första hand ringa kanslistöd för driftfrågor. Webbsystem med central server
2018-12-06 Uppdatering, problemet är nu löst dock måste de bokningar sparas om som tidigare inte gick över till kalendernavet. 2018-12-04 Publicering på kalendernavet (kalendern på svenskakyrkan.se) fungerar inte. Problemet felsöks både från vår sida och kanslistöd och vi hoppas på en snar lösning.
2019-01-14 Sms tjänsten ligger nere, så både påminnelser kring bokningar via sms och första sms koden för att logga in går inte iväg. Detta på grund av en underleverantörs server har krashat. UPPDATERING: Problemet är nu löst, och alla sms som skickats har leverats även under tiden för felet.
Klient/server system
-
2018-11-30: Bokföringsunderlag uttagna i version 8.71 ej kompletta, behöver rättas - Läs mer i HR-nytt 12 i LabOra Lön Rapportering av årstatistik till Statisticon ger punkter att åtgärda - läs mer i HR-nytt 12 LabOra Lön
Rapportera fel Vill du själv bidra med inrapportering av programkörningsfel eller driftstopp är du välkommen att göra det här: Rapportera fel Skriv gärna i vilket system och vilken meny felet uppträder - bifoga gärna en skärmdump (PrintScreen) på eventuella felmeddelanden.